Questions & Answers

Welcome!

This forum is intended for the TeamCore One community. Here people can help each other and improve their knowledge and skills in using our systems.

1

Организация на модул Проекти

Avatar
ggeorgieva

Привет,
Привет! Моля за насоки свързани с  управлението на проекти - описване, възлагане, следене на изпълнението на задачи по проекти с определени срокове, график с натоварване на екипа и т. н.  
Можеш ли да ме ориентирате в модул Projects. Tози модул до колко покрива функционалностите на РМ софтуер като Asana например. 
Благодаря,

Avatar
Discard
1 Answer
1
Best Answer

Здравей!

Радваме се, че проявяваш интерес към модула за управление на проекти в PLANA Business Cloud. Ще се опитам да ти дам ясно структурирани насоки и кратко сравнение с други популярни инструменти като Asana или Trello.

📋 Как да структурирате ефективно вашите проекти:

1. Създаване на проект

За всяка клиентска поръчка или вътрешна инициатива можеш да създадеш отделен проект – например:

  • Поръчка – Апартамент Иванови

  • Изработка на нов модел витрина

  • Обновяване на шоурума

В проекта задаваш очаквана дата за приключване, участващи служители и можеш да опишеш целта и спецификите.

2. Разделяне на проекта на етапи (статуси на задачи)

Препоръчваме да създадете етапи според естествения работен процес във фирмата. За мебелна компания това може да изглежда така:

  1. 📥 Получена поръчка / Запитване

  2. 📝 Проектиране / Конструктивна разработка

  3. 📐 Изчисления и калкулация на материали

  4. 🛠️ Производство

  5. 🎨 Обработка и довършителни работи

  6. Контрол на качеството

  7. 📦 Опаковане и доставка

  8. 🔚 Приключен проект

Тези етапи се показват визуално в Kanban изглед, където задачите се „плъзгат“ между етапите с едно движение.

3. Задачи – подробности и отговорности

Всяка задача може да съдържа:

  • Описание;

  • Прикачени чертежи, снимки, договори;

  • Отговорник;

  • Срок;

  • Часове, които се очакват да бъдат вложени;

  • Етикети (тагове) (например: спешно, по поръчка, лакобояджийски екип).

Пример за задачи в даден проект:

  • „Изготвяне на CAD чертежи“

  • „Рязане на плоскости“

  • „Монтаж на обков“

  • „Изпращане към клиента“

📅 Планиране и проследяване (ЗА НАПРЕДНАЛИ :) )

  • Чрез Gantt изгледа  виждате всички задачи по времева линия – можете да нагласите срокове, зависимости между задачи, и да откриете навреме потенциални забавяния.

  • С активиран Timesheet, екипът може да записва реално вложените часове, което ви помага при бъдещо планиране и ценообразуване.

  • През докладите следите кой колко задачи има, какво е в процес, какво е просрочено и какъв е напредъкът на всеки проект.

💬 Сравнение с Asana и Trello

Asana е чудесен инструмент за управление на задачи, но PLANA Business Cloud добавя:

  • Възможност за свързване с Финанси, Продажби, Производство, Склад, и други;

  • Централизирана база с клиенти, продукти и проекти;

  • По-добра пригоденост за реално производство и физически продукти.

🔑 Съвети за добри практики:

✅ Използвайте шаблони за често повтарящи се проекти
✅ Следете изпълнението по етапи, а не само по финален срок
✅ Провеждайте кратки седмични прегледи с екипа по текущи проекти
✅ Използвайте етикети (тагове) за приоритизация (спешно, висока стойност, вътрешен проект)
✅ Архивирайте приключените проекти за лесен преглед по-късно

Avatar
Discard

Your Answer

Please try to give a substantial answer. If you wanted to comment on the question or answer, just use the commenting tool. Please remember that you can always revise your answers - no need to answer the same question twice. Also, please don't forget to vote - it really helps to select the best questions and answers!